Sol·licitud alta al Padró Municipal d'Habitants
Aquest procediment té per objecte donar d'Alta en el padró d'habitants els nous residents en el municipi.
Quin cost té:
Gratuït
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona interessada (persones majors d'edat que resideixin al municipi d'acord amb els requisits i documentació que més endavant s'assenyalen).
Els menors d'edat han d'estar representats pels seus pares o tutors legals.
Cal aportar:
-
Instància general
-
DNI, NIE, passaport...
L'ajuntament pot comprovar la veracitat de les dades consignades pels veïns, exigint-los:
Espanyols:
- DNI
Estrangers:
- Comunitaris: targeta de residència expedida per les autoritats espanyoles.
Els comunitaris tenen l’obligació d’inscriure’s al Registre Central d’Estrangers si volen romandre o fixar la seva residència a Espanya per un període superior a tres mesos.
- No Comunitaris: targeta de residència ó passaport.
L'acreditació de les dades d'identitat de menors d'edat, sense distinció de nacionalitat, que no disposen d'algun d'aquests documents d'identificació, s'efectuarà, fins els 14 anys, mitjançant el Llibre de família o el certificat de naixement.
-
Escriptura de propietat o contracte de lloguer on hi figurin totes les persones que es volen empadronar o en el seu defecte autorització de la propietat d'aquelles persones que no figurin en dit contracte ( model autorització)
- Llibre de família en el cas que es vulgui empadronar una familia (fills menors)
- Declaració formal per ciutadans de la Unió Europea, no espanyols, residents a Espanya
-
Declaració responsable
En cas que es vulgui empadronar a menors d'edat amb un sol dels progenitors, s’ha d’emplenar la corresponent Declaració responsable
-
Document alta padró
-
Consentiment tràmits padró
Ens referim als volants i els certificats d'empadronament col·lectius pels quals, des de novembre de 2017, cal l'autorització de tots els membres majors d'edat residents en un mateix domicili
Canals de tramitació:
-
Presencial