Activades restriccions per vent fort: mesures preventives per a dijous

Dimecres, 11 de febrer de 2026

S'informa que, d’acord amb les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya i per les afectacions que es poden derivar del fort vent, es manté la fase d’alerta del Pla Especial d’Emergències per risc de vent a Catalunya (VENTCAT).

El Comitè Tècnic ha acordat establir diverses restriccions per a demà dijous, entre les 00.00 h i les 20.00 h, aplicables a tot Catalunya.

A partir de les 18.00 h de la tarda del 11/02/2026, s’enviarà un missatge d’alerta a la població mitjançant el sistema Es-Alert.

Mesures establertes

  • Evitar els desplaçaments que no siguin imprescindibles.
  • Aplicar el teletreball en tots els àmbits on sigui possible.
  • Suspendre l’activitat educativa, universitària i esportiva, així com la dels centres adscrits a les universitats i centres de recerca universitaris.
  • Suspendre l’activitat dels serveis socials bàsics i especialitzats.
  • Suspendre l’activitat sanitària no urgent.
  • Suspendre les activitats en espais naturals, parcs i jardins.

Per obtenir més informació:

- Predicció i SMP: http://www.meteo.cat/prediccio/general

- Predicció municipal: http://www.meteo.cat/prediccio/municipal

- Incidències viàries:  http://www.gencat.cat/transit/marcit_n.htm

- Mobilitat: http://www20.gencat.cat/portal/site/mobilitat

Si voleu consultar els valors dels llindars per a cadascuna de les comarques, ho podeu fer en el següent enllaç: https://gen.cat/3TjJddC

Podeu consultar les actuacions a fer, els consells i les recomanacions per a la població en cas de ventades a http://interior.gencat.cat/ventades

Darrera actualització: 13.02.2026 | 08:23