De Montseny a la font Ferrussa

Tipus d'excursió: Petita ruta
Recorregut: Agradable passejada que ens farà descobrir l’amagada font Ferrussa. Seguint, en part, el vell camí de la costa que portava al veïnat de la pocafarina descobrirem unes bones panoràmiques del turó de l’Home, de la part baixa de la vall de la Tordera i de la serra del Corredor desviant el curs del riu nord enllà.
Malgrat que els primers metres del camí se’ns mostren costeruts, és un itinerari molt suau i agradós.
Temps/Durada: Fins a la font hi ha uns 20 minuts, a pas tranquil, però podem allargar la passejada fins a caminar una hora aproximadament (el temps indicat és orientatiu i ve donat en minuts).
Desnivell acumulat: Baix
Usos: A peu
S’utilitza ara? Si
Estat de conservació: Bo
Senyalització actual: Bona
Indrets de gran valor: Fonts | Panoràmiques

Breu Descripció:

0.00 El poble de Montseny, 525m. Des de la plaça cal agafar la carretera asfaltada que puja amunt, en direcció est. De seguida veiem la senyalització del GR-5 (estaca verda amb dues franges horitzontals, una vermella i l’altra blanca), la qual seguirem pràcticament tot el recorregut.

0.03 Arribem a una bifurcació (530m). Cal continuar en direcció a l’Hotel Montserrat, deixant la font del Pujol a la nostra esquerra i el camí a Can Baixeres a la nostra dreta.

0.09 Mirador, 555m. En arribar a un petit replà que serveix d’aparcament, hem d’agafar el corriol amb barana de troncs que es troba a la dreta.

0.15 Continuem el corriol tot seguint les fites del GR; passem per un sotet (545m).

0:18 Arribem a una bifurcació (540m), al costat d’un plàtan, abandonem el GR i continuem pel caminoi de l’esquerra, que ens porta a la font Ferrussa.

De tornada es pot refer el mateix camí que ens a portat del poble a la font o bé allargar una estona la caminada tot retornant al camí principal.

0.20 Seguint novament la senyalització del GR-5 trobarem una bifurcació (545m) on hem d’agafar el viarany de la nostra esquerra.

0.23 Creuem una petita clariana on hem de continuar pel camí de l’esquerra, seguint el GR.

0.25 Passem per un sot (560m).

0.28 Al cap d’uns 100 metres, just on hi ha una fita verda, fem un gir a la dreta, abandonem el GR i arribem a una taula de pedra flanquejada per bancs.

0.30 Després del descans i deixant el GR a la nostra esquena agafem la pista cap a l’esquerra en direcció SE. Seguim aquesta pista, creuem una pineda i continuem per la pista que ens retorna a la font Ferrussa.

0.40 Arribem a la font Ferrussa (545m).

0.55 Arribem al poble de Montseny (525m).

Recomanacions de la Ruta:
Aquesta caminada es pot fer en qualsevol època de l’any i només requereix portar calçat còmode.
Hem de ser respectuosos amb la natura i amb la propietat privada.
Si tenim brossa guardem-la fins a la tornada; en el poble hi ha contenidors.